tirsdag den 5. februar 2013

Mine smykker

Da jeg pt har en give away kørende, hvor man blandt andet kan vinde et sæt øreringe, tænkte jeg, det kunne være sjovt at vise mig egne smykker frem. Jeg har altid været utrolig glad for halskæder og har en lille samling efterhånden. Øreringe er dog relativt nyt, da det først er her mellem jul og nytår 2012, at jeg begyndte at skifte ørering hver dag. Før det havde jeg haft det samme sæt i ørerne i flere år i træk.

Jeg starter ud med halskæderne.

Dette firben med den blå sten på kroppen er helt tilbage fra 8. klasse, hvor jeg var på ferie i Tyskland, og min far købte den til mig hos en gadehandler.




















Denne panter kommer fra Polen af, hvor en ekskæreste var af sted på lejrskole og købte den til mig.












Disse to slanger blev købt til min brors bryllup. Halskæden blev købt i butikken Milano, hvor han forlovede/kone arbejdede.

















Jeg kan ikke længere huske butikkens navn, hvor denne halskæde blev købt, for den butik lukkede for flere år siden. Men det var en butik som solgte lidt mere specielle smykker med masser af perler på.
















Bast - min absolutte favorit blandt de egyptiske guder - var en julegave fra en ekskæreste.





















Enhjørningen her var også en julegave fra ekskæresten.














Uglen købte jeg, da Glitter åbnede her i byen.















Denne drage er en souvenir fra min bror og hans kone fra en af deres mange rejser. Jeg kan ikke længere huske hvilket land, den er fra dog. De har været forskellige steder og haft forskellige halskæder med hjem til mig.



















Jeg faldt over denne halskæde i Føtex for nogle år siden. Min mor besluttede sig for at give mig den i julegave et par uger efter, men der var den udsolgt i Føtex her i byen, så hun endte med at køre hele vejen til Føtex i Fåborg for at købe den til mig.


















Dette er en hundetand, og den er et helt specielt minde for mig. Jeg har arbejdet for Græske Hunde, og min første plejehund var en hvalp, som skiftede sine hvalpetænder her. Den allerførste tand røg ikke ud af sig selv men hang og dinglede i mundvigen til dyb fortvivlelse for Pegasus (det var hendes navn), og jeg måtte hen og pille den ud af munden på hende. Jeg valgte derefter at få den sat i en kæde, og det er jeg glad for, at jeg gjorde.

















Jeg fik et gavekort til Glitter til en af mine fødselsdage for nogle år tilbage, og der endte jeg med at købe to drage halskæder, hvor af denne med de røde øjne var den ene.




















Denne drage var halskæde nr 2, jeg købte for det førnævnte gavekort.





















Denne halskæde blev købt til nogle venners bryllup. Den matchede mit tøj perfekt, da jeg også var iført sort og sølv til brylluppet. Samtidig var den en af de to første gaver, som Casper nogensinde gav mig. Det var nemlig i starten af vores forhold. Han gav mig to halskæder samme dag. Denne halskæde blev købt i Glitter.
















Denne sorte stjerne var den anden halskæde, jeg fik af Casper samme dag som den forrige. Jeg faldt over den i Føtex, da vi var ude og handle.





















Denne halskæde havde min mor med hjem til mig som souvenir fra Costa Del Sol.
















Denne sorte drage er en souvenir fra en af de rejser, min bror har været på.



















Dette er en af de få halskæder, jeg bare ikke kan huske historien bag, men mit gæt er, at den nok er fra Kvickly eller Føtex.















Denne drage med røde øjne er en souvenir fra en af de rejser, min bror har været på.


















Denne edderkop er en gave fra mine forældre. De fandt den ovre på Christiania.





















Denne røde drage er en souvenir fra en af de rejser, min bror har været på.





















Dette er en af de få halskæder, jeg ikke kan huske historien bag, men den er højst sandsynligt fra Kvickly eller Føtex.




















Bladet her fandt jeg i Føtex. Det er fra den periode, hvor lange halskæder med dobbelt blade var in, og jeg ønskede mig bare en kort halskæde med et enkelt blad, og det var noget nær umuligt at finde. Endelig fik Føtex et lille parti hjem, og jeg skyndte mig at købe en.


















Den egyptiske gud Anubis fandt jeg i en lille smykkebutik i Rosengårdcenteret for nogle år tilbage. Jeg kan ikke huske butikkens navn, og den ligger der heller ikke mere.















Ra's øje fandt jeg i samme butik som nævnt før.














Mit stjernetegn Tyren var en julegave fra svigerfamilien. Jeg er rigtig glad for den, men jeg skal vist have fundet en anden kæde til den på et tidspunkt, da denne kæde har sadistiske tendenser nede ved låsen og river nakkehår ud gang på gang. Det kan også ses på billedet, at der er mange hår sat fast dernede.





















Denne halskæde fandt jeg i Kvickly. Jeg synes, den var enkel og smuk på samme tid.





















Min mor var en dag inde og handle i Tøj og Sko, og mens hun betalte, faldt jeg over denne sorte blomst på deres smykkestativ oppe ved kassen.















Denne halskæde var originalt en gave fra svigermor. Den blev købt i Glitter. Desværre gik den i stykker et par måneder efter, så jeg var nede og købe en ny selv.




















Denne blomst købte jeg på vaiva.dk.





















Dette søde, pyntede blad fandt jeg i Kvickly.













To delfiner i et hjerte. En julegave fra svigerfamilien.












Pingvinen var også en julegave fra svigerfamilien.


















Disse tre delfiner var en julegave fra Caspers faster.



















Elefanten købte jeg i Kvickly. Jeg havde i mange år ønsket mig en halskæde med en elefant som vedhæng, så jeg var glad, da jeg pludselig faldt over den her.














Denne blomster halskæde købte jeg af en af beboerne i området, hvor jeg bor. Prisen var en pakke smøger.


















Denne halskæde med blade og en lyseblå sten fandt jeg hos min frisør.





















Dette sorte blad købte jeg i Kvickly.


















Hjortehovedet var en gave fra svigermor. Den blev købt i Glitter.



















Alle mine halskæder hænger på min soveværelsesvæg.










Så er det tid til at vise øreringene frem. Der er ikke så mange endnu, da jeg først er begyndt for nylig med at skifte øreringe, men jeg har da nået at få erhvervet mig en lille samling.

Disse smukke ugler var en gave fra svigermor. Købt i Trend.




















Disse store, flotte øreringe var en gave fra svigermor. Købt i Trend. Købt til nytårsaften. Sådanne store øreringe går jeg ikke med til hverdag, så de bliver gemt til festlige lejligheder.















Dette simple sæt var en del af af "pakke" med tre sæt øreringe i. Gave fra svigermor. Købt i Glitter.



















Hjerterne var fra samme "pakke" med tre sæt i.















Fuglene var fra samme "pakke" med tre sæt i.















Disse slanger var også en gave fra svigermor. Købt i Glitter.








Terningerne fandt jeg i Kvickly.















Dette sæt fandt jeg nede i Fleggaard.





















Flagermusene var en del af en halloween "pakke" med tre sæt øreringe i. Jeg beholdte dog kun to af sættene, da det tredje sæt var fejlproduceret i låsene. Købt i Glitter.










Spøgelserne var også en del af halloween "pakken".

















Dette sæt øreringe har jeg selv lavet.





















Disse sorte vinger var en del af en "pakke" med tre sæt vinger i. Købt i Glitter.





















Endnu et sæt vinger fra samme "pakke".





















Det sidste sæt vinger fra samme "pakke".





















Disse lange øreringe med stjerner købte jeg i Kvickly. Jeg har endnu ikke fået gået med dem, da de er for lange og derved hænger fast i mine strikkede bluser/cardigans og mit halstørklæde, så jeg venter, til det bliver varmere i vejret, og jeg er iført tøj, de ikke kan hænge fast i.





















Disse øreringe har jeg selv lavet.





















Øreringene har selvfølgelig også et stykke soveværelsesvæg at hænge på.






















Og til sidst vil jeg vise mit yndlings smykke frem: min forlovelsesring. Jeg er ikke til store ringe med prydende sten, så derfor denne simple sølvring.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar