torsdag den 7. februar 2013

Malerhjerne

Der er blevet malet i det lille hjem i dag. Først malede jeg badeværelset. Jeg har ønsket at få det piftet op de sidste tre år. Vi har et lille badeværelse med gult lys (vi må ikke skifte lysstofrøret med en anden lampe, desværre) og intet vindue, så der kommer intet naturligt lys ud. Denne opsætning gør desværre, at vores badeværelse ser meget dystert ud og i bund og grund ligner et skummelt baglokale i en pusherklub. Der skulle derfor en helt ny farve på væggene, hvilket blev en himmelblå farve, og hold da op en forskel. Der er blevet meget lysere derude nu, så jeg er glad. Jeg har dog aldrig før prøvet at male et rum, så der er skønhedsfejl hist og her, men det stopper nu ikke min glæde. Efter at have malet badeværelset, fandt jeg akrylfarverne og et lærred frem og lavede et billede. Jeg ved ikke helt, hvad det endte med at ligne. Jeg har før nævnt, at jeg ikke kan tegne, hvilket jeg igen fik bevist med mit maleri her til aften. Det skulle have været et pindsvin men ligner mere et sygt monster af en art.

Anyway, jeg vil vise mine maler-projekter frem.

Først badeværelset. Jeg undskylder, at nogle af billederne er så mørke og dystre, men det er bare altid en "spændende" oplevelse at tage billeder lige præcis i det lokale. Falder lyset fra lysstofrøret bare det mindste forkert, så bliver billederne mørke. Og det lysstofrør lever desværre sit eget liv, så det er forskelligt fra gang til gang, hvor meget det ønsker at lyse op.

Først tre før-billeder af rummet.
































Så tre efter-billeder af rummet.

































Og så lige mit kiksede pindsvine-maleri.




















Husk min GIVE AWAY der kører indtil på søndag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar