onsdag den 30. januar 2013

Neglelak på igen

Efter en uges pause har jeg nu fået neglelak på igen. Jeg havde to nye lakker, som skulle testes, så de blev bare sat sammen.
















Farver brugt:
Sally Hansen - Mellow yellow
China Glaze - Atlantis
















Jeg mistænker desværre, at jeg måske er blevet allergisk over for acetone. En af grundene til denne uges pause var, at jeg fik en væskende bobbel på venstre ringefinger. Den var forsvundet, men i går fik jeg et par dråber acetone på hånden, og selv om jeg vaskede hænderne med det samme, fik jeg to væskende bobler på fingeren inden for en time, og en tredje er stødt til over natten. Jeg har derfor valgt, at jeg ligger den rene acetone langt væk, og når dette look jeg netop har lavet skal fjernes igen, prøver jeg med Matas' neglelakfjerner igen. Hvis jeg får væskende bobler af det også, tror jeg, at jeg giver helt op på neglelak og sælger mit lager. Jeg ved godt, der findes neglelakfjerner uden acetone, men jeg har prøvet det før, og jeg blev så gal over det, at jeg endte med at kyle det i skraldespanden. Det er et helvede at fjerne lak med, og ærlig talt gider jeg ikke spilde så lang tid på noget, der burde være så simpelt.

2 kommentarer:

  1. jeg har hørt at den uden acetone fra lidl skulle være lige så god som dem med. Jeg har selv prøvet den acetonefri fra matas, og det er noget lort, for at være helt ærlig. Prøv med den anden før du giver helt op. Den er på tilbud i denne uge til 15.

    kh
    Simone

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er nr 2, der anbefaler mig den faktisk. Og ja, det var den fra Matas, jeg blev så gal på, at den endte i skraldespanden.

      Slet