mandag den 21. januar 2013

Neglelak og grankogler

I december måned faldt jeg over en smuk og simpel juledekoration nede på Wok House. Der var blandt andet grankogler med kanterne malet med rødt glimmer, og jeg vidste med det samme, at jeg bare måtte forsøge at lave noget lignende. Jeg ved ikke, om det var neglelak, glimmer lim eller noget helt tredje, butikken havde brugt, men jeg valgte selv at bruge diverse glimmer neglelakker fra min samling. Desværre kan lyset på mit kamera ikke fange de farvede spidser helt så godt. De er langt mere tydelige i virkeligheden.

Sådan endte de ti grankogler med at se ud. De er farvet med ti forskellige glimmer lakker, for at ikke to skulle være identiske.









Kvickyly kørte et 10 kroners marked med alle mulige mærkelige varer i starten af januar, og der fandt jeg disse to poser tørrede blade med duft.


















Frem med lagkagefadet og blande de duftende blade med koglerne, og voila: et styk velduftende og glimtende dekoration. Jeg er selv rigtig tilfreds med den færdige dekoration.



















































Helt klart noget jeg kunne finde på at gøre igen. Jeg har stadig nogle grankogler liggende, dog i den aflange tynde form i stedet for, og jeg tror, jeg laver et lignende projekt med dem også... forhåbentlig meget snart.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar