søndag den 18. november 2012

Nyeste medlem af Svendborg mini zoo: Sona

Så oprandt dagen endelig, hvor hvalpene var gamle nok til at flytte, og jeg har fået hentet Sona hjem.

Hun kunne genkende mig, da vi ankom. Hun satte forpoterne op på kanten af deres kurv og pev så efter mig. Da jeg løftede hende op, blev jeg kysset i hele hovedet, mens hun lystigt logrede med halen.

Bilturen gik med lidt opkast. Ved udkanten af Odense kastede hun op første gang. Så faldt hun i søvn og sov hele vejen til Stenstrup. Der vågnede hun og kastede op igen.

Herhjemme blev tingene undersøgt lidt. Hun legede lidt med en bold og hoppede lidt rundt i hendes store seng. Kattene virker ikke skræmt af hende, men hun er jo også kun halv deres størrelse. Osiris gad ikke engang flytte sig fra sengen, men Sleipnir var dog lige en tur nede på gulvet og glo lidt på denne nye skabning, der har infiltreret vores hjem.

Nu ligger Sona så og sover i hendes store seng. Sengen virker bare så stor til hende, men hun vokser jo også og skal kunne ligge udstrakt i den som fuldvoksen, og hendes race er jo en lang pølsehund.

Jeg er ret overrasket over, hvor roligt hun har taget det hele, og hvor hurtigt hun åbnede op og begyndte at lege lidt herhjemme.

I skal selvfølgelig ikke snydes for lidt billeder.




4 kommentarer:

  1. awww, hvor er hun bedårende :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg er også bare vildt forelsket i hende.

      Slet
  2. Nåhr hvor er hun bare sød. Hun skal nok falde godt til hos jer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg også, eftersom hun allerede hoppede rundt og legede efter et kvarter her.

      Slet