onsdag den 17. oktober 2012

Pingviner

I morgen er vi inviteret ud og spise hos mine forældre. Min bror kommer også med hans kone og deres to små børn, og jeg tænkte, at jeg ville lave nogle børnevenlige negle i håb om at imponere de to krudtugler lidt. Jeg tænkte lidt frem og tilbage, før jeg endte med at kaste mig ud i et pingvin design, som jeg længe har ønsket at prøve. Det tog en time at lave, men det var fordi, at både den hvide og den orange farve skulle have dobbelt lag med tørring imellem. Andre bedre mærker med de farver kan sikkert nøjes med et lag og derved forkorte arbejdstiden på looket.

Anyway, som altid tog jeg billeder af forløbet, så jeg kan lave et lille guide på looket til jer, der måske skulle have interesse i at lave det selv.

Til dette look brugte jeg:
Gosh - Nero
La Femme - 126
Gosh - Orange drops
Grøn og blå dotting pen














Læg først den sorte Gosh.





















Læg La Femme halvvejs op af neglen i en halvcirkel. Efterlad en lille sort kant på begge sider af halvcirklen.





















Brug den tykke ende af den grønne dotting pen til at dotte to hvide øjne i det sorte felt.





















Brug den tykke ende af den blå dotting pen til at dotte to sorte prikker inde i de hvide.





















Brug den tykke ende af den grønne dotting pen til at dotte to orange prikker som fødder nederst i det hvide felt.





















Brug den tynde ende af den blå dotting pen til at tegne trekanter som næb der hvor sort og hvid mødes i midten.






















Og så er looket færdigt. En gang top coat til at slutte af med som til alle designs, and you're good to go.























Hvad synes I? Er de ikke bare søde? Jeg er selv rigtig vild med dem.

3 kommentarer:

  1. De er rigtigt søde, og forhåbentlig opnåede du at imponere krudtuglerne med dem :)

    SvarSlet
  2. WOW! Fede negle :-)Kh. Karina

    SvarSlet