torsdag den 18. oktober 2012

Farvernes betydning

Jeg tænkte, det kunne være sjovt at køre ti dage i træk med farver kun. Det kom sig af den anden dag, hvor jeg skulle undersøge noget om nogle bestemte farvers betydning, og mens jeg sad og læste, tænkte jeg, at det da kunne være sjovt at tage det over til neglene.

Så... ti dage, ti farver. Simple as that. Jeg starter i morgen og kører ti dage frem. Hvis folk har lyst, må de da gerne være med. Der er ikke nogen stor udfordring i det. Det er bare mere for hyggens skyld og en god undskyldning for at skifte neglelak hver dag. ;-)

Farven rød: Spænding, energi, lidenskab, begær, hastighed, styrke, kraft, varme, kærlighed, aggression, fare, brand, blod, krig, vold, intensitet, fest, held, stop eller fare, jul og Valentinsdag.

Farven gul: Glæde, lykke, optimisme, idealisme, fantasi, håb, sol, sommer, guld, filosofi, uærlighed, fejhed, forræderi, jalousi, bedrag, sygdom, fare og advarsel.

Farven grøn: Natur, miljø, sundhed, held og lykke, fornyelse, ungdom, livskraft, forår, generøsitet, frugtbarhed, jalousi, uerfarenhed, misundelse, ulykke, start signal, St. Patricks Dag og jul.

Farven blå: Fred, ro, stabilitet, harmoni, sammenhold, tillid, sandhed, selvsikkerhed, konservatisme, sikkerhed, renlighed, orden, loyalitet, himmel, vand, kulde, teknologi, depression, udødelighed,
maskulinitet og beskyttelse.

Farven lilla: Royalitet, adelighed, spiritualitet, ceremoni, mystik, transformation, visdom og oplysning.

Farven orange: Energi, balance, varme, begejstring, vitalitet, ekspansion, flamboyant, efterår og Halloween.

Farven grå: Sikkerhed, pålidelighed, intelligens, melankoli, beskedenhed, værdighed, modenhed, soliditet, funktionalitet, alderdom og sorg.

Farven brun: Jorden, ildsted, hjem, udendørs, pålidelighed, komfort, udholdenhed, stabilitet, enkelhed, komfort, træer, natur og efterår.

Farven hvid: Ærbødighed, jomfruelighed, intethed, renlighed, ro, ydmyghed, præcision, uskyld, ungdom, fødsel, vinter, sne, godhed, ægteskab, kold, klinisk og sterilitet.

Farven sort: Kraft, sofistikeret, formalitet, elegance, rigdom, mystik, frygt, ondskab, anonymitet, ulykke, dybde, stil, tristhed, anger, vrede, underjordisk, teknisk, sorg og død.

4 kommentarer:

  1. Jeg er heeeelt dum.
    Men skal man så tage det i den række følge du skriver :D? eller skal man gå lidt ud fra ens følelser eller sådan :P?

    Pia / www.moenneberg.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har tænkt mig at tage det i den rækkefølge. Jeg har bare kopieret det direkte fra en hjemmeside, jeg fandt.

      Slet
    2. Ihh.. Hvorfor dog også fra i morgen :b..
      Jeg skal til fødselsdag i weekenden og er blevet inspireret til at lave pingviner! -.-'

      Ellers ville jeg godt være med :D!

      Slet
    3. Hahaha, og hvor kom den pingvin inspiration lige fra? :-p

      Slet