mandag den 3. september 2012

Mine digte

Igen vil jeg gerne lige vise en af mine kreative sider frem. Jeg skriver nemlig både sange og digte, og digtene vil jeg da gerne lige dele. Nogle af dem er 15 år gamle og derfor ikke særlig gode, andre er af nyere dato. Der er både engelsk og danske. Nogle har titler, andre har ikke. For ikke at finde det forvirrende, vil jeg skifte farve hver gang, et nyt digt starter. Hvis der er en titel på digtet, vil det stå med blokbogstaver først. Nogle af digtene er baseret på hændelser fra mit eget liv, andre er fri fantasi. Jeg vil ikke afsløre hvilke, der er ægte, og hvilke der er fri fantasi, for nogle af dem bunder i nogle meget personlige oplevelser, som dog er pakket godt ind og kun vil kunne forstås af folk, der kender mig særdeles godt. Jeg håber, mine digte vil blive taget godt imod af mine læsere.


These are my feelings, these are my words
They might sound to you a bit absurd
If you can't take it then don't read it
Nobody's forcing you to do it
These are words that come straight from my heart
While my life is falling apart
I don't want to feel your pity
That's not what I ask of thee
All I ask of is for you to be my friend
And for you to come again and again
Just to be here and talk to me
And maybe one day you'll set me free


TO MY DARK PRINCE

I might look like a cold ass bitch
But inside I'm so scared
So cold
So lost
And completely lonely

I have lost something so precious
Something I used to hold
In my hands
In my hart
In my torn apart soul

So sweet the birds once were singing
So beautiful the rose once was growing

I saw the birds fly away in fear
And the rose was put to sleep

My dark prince left me behind
So deep inside he hurt me
Broke me
Crushed me
Took away my hope

Because of him my heart is broken
My tears are falling
In pain
In grief
In sorrow and despair

So soft the wind once was singing
So carefully the angels once were flying

The wind is now too sad to sing
And the angels broke their wings

I can cry
I just don't do it in public
I can break down
I just don't do it in front of people
But when I'm all alone
I show my true feelings
I wish I could share them with you

Many have crossed my way
And many have made me suffer
Made me cry
Made me break
Made me scream out in pain

I have learned to take care of myself
I have learned to survive
Through hard times
Through bad times
Through so terrible things

So proud the leaves once were whispering
So kindly the sun once was shining

The leaves have stopped making noises
And the sun died long ago

My dark prince walked his way
He needed to find what he was looking for
Freedom
Himself
Something to live for

Because of him I cry to myself
I feel so lost inside
So sad
Unhappy
Empty and miserable

So wild the rivers once were running
So free the stars once were burning

The rivers dried out and turned to dust
And the stars lost their golden glow

Hear the birds
One day they'll fly again
See the rose
One day it will wake up
Let the birds sing so sweet
Let the rose grow again
Watch it all and smile for yourself

Hear the wind
One day it will sing again
See the angels
One day their wings will heal
Let the wind whisper in your ear
Let the angels rise and shine
Understand that it's all for you

Hear the leaves
One day they will whisper again
See the sun
One day it will shine again
Let the leaves make noises
Let the sun come back to life
Inhale every new day

Hear the rivers
One day they will run again
See the stars
One day they will shine again
Let the rivers run fast and wild
Let the stars burn for you
Share it with someone that you love

My dark prince
Open up your blue eyes
My black lord
See it all start living again
Remember when you see these things
That I brought them back to life
But it will cost me a great sacrifice

My dark prince
I chased a dream for so long
For a moment
I had it in my hands
But you took it away from me again
You killed that one dream I had
Now let me chase another one... death


Der står en kvinde klædt i sort og ånder mig ned i nakken
Jeg ved, hvem hun er
Jeg har hørt om hende før
Hun er her for at hente mig
Det er min tur nu
Og jeg er okay med det
Jeg vil tage hendes hånd og følge hende til den anden side, hvor jeg vil lade hende vugge mig ind i en uendelig søvn

SÅ TAG MIG NU!
JEG BEDER!
JEG TRYGLER!
JEG SKRIGER UD DIT HEMMELIGE NAVN!
EFTERLAD MIG IKKE HER!

Tiden står stille
Ingen lyd
Ingen bevægelse
Alt er sort og tomt, men jeg er her stadig

DET ER IKKE RETFÆRDIGT!
SE MIG!
HØR MIG!
FØL MIG!
UDVÆLG MIG!

Så lille jeg føler mig
Så lille og glemt

Jeg hører deres latter i mit hoved
FORLAD MIG IKKE!
FORLAD MIG ALLIGEVEL!
Fjern de onde stemmer og bring mig bare en smule kærlighed

SKÆR MIN HALS OVER!
SÆT MIG FRI!


I EN DRØM

I en drøm så jeg dig
Dine skinnende øjne
I en drøm så jeg dig
Dit generte smil
Du tog min hånd
Gav mig et kys
I en drøm så jeg dig
Dine smeltende øjne
I en drøm så jeg dig
Dit varme smil
Du holdte mig tæt
Så tæt ind til dig
I en drøm


UNDERLIG KÆRLIGHED

Den følelse jeg får når jeg ser dig
Er bedre end døden
Men værre end livet
Tankerne jeg har om dig
Er bedre end natten
Men værre end dagen
Jeg føler mig tabt og ensom
Men samtidig føler jeg mig elsket


EN TÅRE

En tåre
En lille ensom tåre
Render ned af min kind
En tanke
En lille halvglemt tanke
Dunker inde i mig
Et smil
Et lille genert smil
Er alt jeg beder om
En tåre
En lille ensom tåre
Løber på grund af dig


NIGHTS LIKE THIS

It's nights like this
I stay awake
In all my misery
I know it has something
To do with the fullmoon
It's shining so bright
It's nights like this
Where there's no sound to hear
Only my own heartbeat
Somewhere out there
Is a way I should follow
But I can't find it
It's nights like this
I stay awake
Wondering in my own misery


GIVE ME YOUR HAND

Give me your hand
For love, for life
Give me your hand
And your heart and soul
Time is passing by
I'm still holding on
The world is full of sorrow
The world is full of pain
I don't care right now
I only need one thing
So for me...
Please give me your hand


It doesn't matter what she'll wear
The boys will always be there
It doesn't matter what she'll say
The boys will be there anyway


I am sorry
I cannot turn away
You want me to go
And I try
We have been friends
For a long time
And now you want me to go
Please tell me why

I want to go
You know I am trying
But I cannot leave
I cannot
I am sorry
Please forgive me
But please do not forget me
Like you want to


I nattens mørke græder jeg
En stille ensom tåre
I dagens lys smiler jeg
Men de smil jeg giver er hårde
Men når mit øje lukker sig
Jeg føler denne smerte
Og jeg ved at altid
Den vil være i mit hjerte


Gennem tiden har jeg vandret
Jeg har været vidt omkring
Jeg har hørt meget
Men jeg har ikke set en ting
Der kan sammenlignes med dig
Du betyder alt for mig


WHY ME?

Why am I the one to cry?
Why not someone else?
Am I just made to die?
Will the snow never melt?

Why does the pain hurt so much?
Why am I feeling sad?
Why have I given it all up?
Why is it all bad?
Why me? Why me?



BURN INSIDE

I'm sitting here with my tears
Feeling them running down
Outside people's laughing
They will never see me
I'm sitting here with all my fears
I'm falling down to the ground
Outside they are smiling
So sad I will always be
Things can look good sometimes
But I'll always burn inside


I WONDER

I wonder will it ever change
I wonder will it ever be the same
I wonder why it is so sad
I wonder why I was born
I wonder about everything
I guess I wonder too much


THE CHILD

I remember a child
Every time I looked in her eyes
I saw love and joy
Now this child is old
And when I look in her eyes
I only see pain
But sometimes I see the child
I see a little part of her
When I look in the mirror
I wonder why this child went away
She used to be inside of me
Tell me where did she go


YOU'RE NOT SORRY

Don't say you're sorry
'Cause I know you're not
Don't say you feel bad
'Cause that's just a lie
You were hurting me
Much more than you know
And I hope one day to see
You die slowly in pain


I CAN'T FORGET

How could you hurt me
Didn't you see
That I cried inside
Each and every time
You treated me so bad
And now I feel sad
I can't forget it
And I'll never forgive you for it


MY STAR

In a world full of sorrow
Where everybody was crying
I saw many people
Hopelessly dying
But there was a star
Shining through
And that star
Was you


He didn't die in falling tears
Now I cry for the loss of him
He didn't die in pain
Now I feel pain for the loss of him
He died with pride
But I'm not proud of his death


When I left him all I saw was blood
Call it murder if you want
I call it art


Fight and hold your head up high
And if you fail then die with pride


I wanna smile but I never do
I need to be free, that's true
I wanna laugh but I always cry
I wanna live but I die


I see the flames you burn in the night
I fight for somethines I know is right
I fight so strong and I fight with pride
And though I might die I know I was right
The night was yours and the night was mine
Oh you and I felt so divine
But still you didn't give me a sign
That you were gonna leave this heart of mine
Though the river took your fears
It only brought me tears
The flames keep burning but the river is now dry
We were strong together but you died
So I see the flames that burn in the night
And I don't know why I still fight
The river took your life
And as you're flying free, I cry


Blow me a kiss, send me a smile
Make me laugh for a while
If you leave me, I will cry
Then just kill me and let me die


Sad it seems that she has to die
But no one can remove the tears in her eyes
Thinking about how it used to be
About the time where she was happy and free
No one is there with a helping hand
No one seems to understand
Why does she have to live this life
There's no answer so now it's goodbye


Those tears I cry can't be stopped
That pain I feel won't go away
I need to be free but no one will let me
So by the Grim Reaper's hand I will die


Some of them have forgotten you
But I will always remember you
Even through you're dead and gone
You'll always be a beautiful memory in my heart


What a cry, what a scream
What a feeling of power
I heard her screaming why
And a tear went down my cheek
Why I cried some might wanna know
It was because it was so beautiful
When I buried her alive


Hold me my love
Hold me and don't let go
Kiss me my love
Kiss me like never before
Thrill me my love
Thrill me like crazy
Kill me my love
Kill me to show your love


Reach for the stars
Touch the sky
Turn around
And see me smile
I smile to you
'Cause you're the best
From North to South
From East to West
I've been so lucky
To have you in my life
And without you
I would die


I'd die for you
But I'd die for a lot of things
I'd kill for you
But I'd kill for nothing
I'd change my heart and learn to love for you
And that's something I can do only for you


Am I a bad friend
Could I have done anything
Could I have helped her... at all
I feel so terrible
She was screaming in another room but I heard nothing
Why couldn't I hear her cries for help and her screams of pain
He killed a part of her and made a part of me more hateful
She's always been there for me so why couldn't I be there for her
Surrounded by darkness
Hate in my heart
Trying to find out what kind of a friend I am


Never say goodbye
Never make me cry
Never break my heart
Never tear us apart
Never kill our love
Never give up
Never make it die
Never, never say goodbye


I don't wanna go
But I can't really stay
There's things I can't let you know
So just let me walk away
And as the time passes along
And the wind keeps singing its sadful song
Your heart will heal and you will forget
All the words I said
I'm sorry but I can't stay
Though I don't wanna leave
So let me go my way
As I vanish in grief


Like a bird lands in a tree
So have you landed in my heart


I lay down my body to sleep
I hear a voice, some kind of demon speech
My head on the pillow in the night
I know my time has come to day


Walking slowly with hate in my eyes
Take a last look to the sky
Hide away, I don't mind
'Cause you're the one I'll find
Why fight your destiny
Your death will set me free


We get born with love
Then we grow up and learn to feel...
To feel hate
To feel pain
And at the end of the line we realize
We were only born to die


Do you remember the time
Where they spoke an ancient rhyme
And the witches and demons came
To make us a part of their game
A game for two
Just me and you
Witches and demons now we are
And now we're gonna fly far
Into the night to sacrifice the enemy
You and I will now be free


My parents told me never to give up and let go
But now you ask me to release you
So what am I to do


Looking through the cruelest eyes
Looking up against the skies
Thunder oh thunder bring the rain
Thunder oh thunder come again
Destroy them all to make them see
They should never have fucked with me
Thunder oh thunder make them pay
Thunder oh thunder make my day
My revenge is my call
I will make them all fall
Thunder oh thunder show your strength
Thunder oh thunder kill again


Take me with you when you go
To the place where nothing can harm us
Where we'll be free
The land beyond this life
The land of death and freedom


Kæle kæle kæle kvæle
Lidt at yde
Meget at nyde
En langsom død
Så blid og sød


When you see a star
Twinkling in the far
Then think of me
And you will see
That you and I
Were meant to be


ONE MOMENT

For one moment it just drops...
Everything...
It just breaks...
It's so cold...
Inside...
For one moment...
It just...
It just kills...
One moment turns to forever...
No more hope...
No more joy...
No more pleasure...
No more nothing...
That one moment is gone...
It turned out to last...
It slowly kills...
And you know you've lost...
One moment long gone...
Longing for that moment...
That moment that wasn't suppose to last...


You can take my body night after night
But you can never break down all my pride
You can hurt my sould and my mind with your force
But my heart will never be yours


Take me by the hand
And guide me away from this place
Lead me through my darkest nightmares
And take away my fears
In the end I'm sure I'll find
Some place better than here


Hold your breath
Close your eyes
Hush
Feel the moon glow
Listen
Hear the sound so sweet
The sound so evil
The sound of me
I'm your eyes
I'm your breath
I'm your ears
I'm your feelings
I'm your darkest desire


Today it's gonna happen
All my dreams will come true
To see you there will be wonderful
To listen to your voice will be painful
Because I know you'll leave again
But this, my king, you must know
I'm dying to be your queen


You taught me how to see
Then you told me to let you be
If that's what it takes to make you love me
Then I will set you free


Til alle dem som elskede mig
Til alle dem der krydsede min vej
Lad mig være i jeres hjerter, lad mig være der
Skønt I mig aldrig mere ser
Mine øjne er blinde, mit hjerte er dødt
Hvor end jeg kigger ser jeg kun sort og rødt
Rødt er mit blod og sort er min sjæl
I mit liv er alt gået galt
Glem mig ikke og vrid jer ej i smerte
I var alle sammen i mit hjerte
Kys mig i jeres drømme og send mig jeres tanker
Så jeg ved at for mig jeres hjerter stadig banker


In this cold night
I hold my head up high
I whisper to the stars
That I wanna be where you are
Through fire I would fight
Just to kiss you goodnight


I look upon that bloody moon
And I start to realize
It's my blood that drips from its end
You have a part of me
You took my dreams inside
Now take the rest of me


Turning
Burning
Yearning

Turning inside out
Burning with scream so loud
Yaerning...

Yaerning for you


MIT JORDISKE PARADIS

Jeg leger i Edens have
Et paradis bragt til mig
Slangens hvæs er en gave
I dette paradis skabt af dig

Det forbudte frugt jeg spiser
Jeg sætter tænderne i dig
Min kærlighed jeg viser
Ved at indtage alt fra dig

Og slangen hvæser af kærlighed
Den hvæser til os ned
Den hvæser af liv og frihed

Og slanges hvæs vi nyder
Mens kærlighed vi yder
Og til hinanden vi os byder

Et ægte paradis findes ej
For himlen er blot hvad den er
Men når jeg er sammen med dig
Et jordisk paradis vi har os nær


DET SMUKKESTE VÆSEN

Jeg betragter dig stille
Mens du forlader mig
Du ser mig ikke
Stå bag de store ruder

Jeg betragter dig hver gang
Du tager af sted
Og jeg tænker for mig selv
At der er det smukkeste væsen

Det smukkeste væsen
Der nogensinde har eksisteret

Du ser mig ikke
Betragte dig
Men hver eneste gang
Står jeg der

Jeg har lyst til at løbe mod ruderne
Banke mine knytnæver mod dem
Skrige ud dit navn
Men jeg lader dig gå

Det smukkeste væsen
Jeg nogensinde har ladet gå

Og hver gang gør mit hjerte ondt
For jeg har en frygt så smertefuld
En frygt om at når du nu går
Så vender du aldrig tilbage

En frygt om at du finder en barmhjertig verden
Et stærkere lys
Et varmere smil
Mere end jeg kan give dig

Det smukkeste væsen
Jeg nogensinde har frygtet

Men hver gang ved jeg
At min frygt ikke passer
Jeg ved at snarest muligt
Vil jeg se dig komme tilbage igen

Min glæde erstatter min frygt
Og jeg drømmer kun om dig
Drømme så smukke
Drømme så ægte

Det smukkeste væsen
Jeg nogensinde har drømt om

Som jeg står der bag ruderne
Tænker jeg på sammenligningen
Mellem ruderne og kæden inde i mig
De er så ens

Jeg har en kæde rundt om mit liv
Skabt af mig selv
En kæde der holder mig fast
Jeg er bundet til det forfærdelige

Det smukkeste væsen
Jeg nogensinde har mødt

Men ruderne kan knuses
Hvis jeg blot slår hårdt nok på dem
Og hvis de kan sammenlignes med kæden
Må den også kunne brydes

For hver gang jeg er sammen med dig
Knækker et lille led i kæden
Og måske vil den en dag forsvinde helt
Måske vil du sætte mig fri

Det smukkeste væsen
Der nogensinde har levet i mit hjerte


At this point I know
I can never let you go
'Cause this love I feel
Is honest, true and real


EN GENFØDT LEGENDE

En legende har levet
En legende er død
En legende er nærmest blevet genfødt
Inde i mig

Spærret inde
Fanget i et tårn
Leonora
Dit liv endte for tidligt

Spærret inde
Fanget i mig selv
Missy
Dit liv vil ende for tidligt


Når vi er adskilt græder mit hjerte
Det vrider sig i konstant smerte
Når vi er sammen begynder det at le
For en kærlighed som denne er sjælden at se


IT HURTS

And I'm so brave
'Cause I don't cry
And I'm so brave
'Cause I don't break down
And I'm so brave
'Cause I hold my head up high

But still it hurts so bad

And I'm so sad
'Cause I'm afraid
And I'm so sad
'Cause I need you
And I'm so sad
'Cause I have to let you go

And that hurts me so bad

Inside I'm not brave
'Cause inside I'm sad
And that will hurt me forever


Everything you did was right
And I should have heard you cry
But I was too busy in my own world
So I left you to your own device
So many times I let you down
And still I wonder why
But now you sit high on your throne
As you have left me to cry


MIN ENGEL

Jeg betragter dig lydløst
Henne fra hjørnet
Dit åndedrag er stille
Og dine øjne lukkede

Jeg kan ikke fjerne mine øjne
Fra dine indbydende læber
Hvor jeg dog gerne ville kysse dem
Og mærke tiden stoppe

Så stille, så smuk du ligger
Der findes ingen som dig
Hvis engle fandtes på jorden
Ville du være en af dem

Jeg kan mærke mit hjerte slå
Og jeg smiler for mig selv
For der ligger du, min smukke engel
Og du er den eneste der betyder noget

Åben dine øjne og kig på mig
Vågn op og smil til mig
Lad dine læber kærtegne mine
Så jeg kan høre englene synge


DANCE

Dance on the fire, my queen
You're more precious that a dream
A nightmare to see
A chaos to be

Dance into the madness, my girl
Into your own secret world
Never again
To feel pain

So beautiful you are, my love
I can never give you up
Cry your empty tears
But do not fear

I am by your side, my soulmate
Forever we will turn love into hate
The beauty beneath
No one sees

Dance into the silence, my sweetheart
Lay down your last card
A blown out candle
Death, together, we can handle


Remove my screams
Let me dream
Remove my tears
And my fears
Remove my life
Let me die


The world will never be the same
But a butterfly will fly again
And when it spreads its wings for good
It will see a world misunderstood
You will see it fly in the air
Flying around without a care
Looking down on a broken earth
Knowing it all will turn to dirt


In death there is silence
In death there is peace
In death there is love
In death I can breathe


The angels cry
Only for me
The angels cry
Only to see
That I'll end my life
And therefore they cry


ÅH ALEXANDRIA

Åh Alexandria
Du var som Lemuria
Et paradis på jorden
Men du sank fra mig

Åh Alexandria
Fundet af dig var det største
Du var mit Eldorado
Mine bønner var blevet hørt

Åh Alexandria
Du var mit Mu og mit Atlantis
Du sank fra mig
Og vi blev skilt ad

Åh Alexandria
Lad søvindene tage dig med
Du driver med vinden til et bedre sted
Og jeg står fast

Åh Alexandria
Du skønne på denne jord
Mit Mu, mit Atlantis
Mit elskede Lemuria


TO BLÅ STJERNER

Jeg ser to blå stjerner
Som skinner i mørket
De opsluger mig
Ser igennem mig

Jeg ser to blå stjerner
Jeg danser mellem dem
Under dem jeg ligger
Over dem jeg flyver

De bebrejder mig ikke
De hader mig ikke
De skubber mig ikke ud

De er der for mig
De tager mig ind
Og min sjæld falder til ro

Jeg ser to blå stjerner
De ser igennem mig
Aldrig vil jeg forlade dem
For evigt vil jeg blive her

Lad dem opsluge mig
Lad dem bedåre mig
Og hvis de kan
Lad dem elske mig


BADET I BLOD

Jeg lå badet i blod den anden dag
Og det var så fredfyldt
Jeg følte en indre fred
Og min længsel efter frihed var ved at ende

To sjælde der hørte mine skrige
Trak mig op af blodet
Freden forsvandt
Og min længsel efter frihed var der igen

Jeg burde ikke have været hevet op
Men jeg burde heller ikke have ligget der
Du burde have ligget der badet i blod
Og ingen skulle have hørt dine skrig

Du er der i mine mareridt
Og i mine vågne timer
Jeg har tortureret dig og slået dig ihjel mange gange i mine drømme
Og jeg har nydt det hver eneste gang

Dit blod flyder hver dag
Men desværre kun i mit hoved
Min frihed vil jeg aldrig få
Så længe du kan nå mig

Jeg lå badet i blod den anden dag
Og der var du for første gang ikke ved a                                                  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar