lørdag den 29. september 2012

Halloween dekorationer og blåbær is

Jeg er græsenke i denne weekend, da Casper er til noget Magic turnering i Odense og overnatter derinde i nat. Jeg valgte derfor at sætte denne weekend af til at lave halloween dekorationer i. Halloween er min absolut favorit højtid. Jeg har en græskar fetish ifølge mine venner, for jeg kan bare ikke stå for figurer og ting, som ligner græskar. Min græskar lyskæde blev da også hentet frem og pynter nu væggen, men intet billede af den dog, da lamperne over spisebordet er i vejen.

Først en dekoration på et lagkagefad. Købte sorte pyntesten og orange-røde stearinlys i Føtex, og pynte-græskarrene er fra Kvickly af.


















For en måneds tid siden fandt jeg disse tre små vaser i Netto til 10 kr, og jeg synes, de var så søde, at jeg bare måtte købe dem og finde på et eller andet at lave ud af dem. Det blev så til nogle halloween dekorationer. Der er skeletter, flagermus og spøgelser klistret rundt på dem (4 på hver vase), som er købt i Føtex. Tyl er købt i Stof 2000. De står kun ved siden af hinanden for billedets skyld. Jeg har stillet dem samlet som en stor rund bombe, men jeg kunne ikke tage et ordentlig billede af det, uden at den ene af dem forsvandt bag de andre to.


















Jeg havde nogle stickers fra Føtex til overs, så jeg lavede den lille uro med dem og noget sort pap fra Arnold Busck, som jeg så hang op over soveværelsesdøren.
















Så udhulede jeg til sidst dette græskar, som vi fandt i Kvickly til 25 kr for nogle uger siden. Jeg har aldrig før skåret et græskar, hvilket man bestemt også kan se, da det hverken er lige eller kønt. Men jeg har døbt min græskar-mand for Gunnar, og han står nu udenfor ved siden af hoveddøren og kigger ud mod vejen.





















Græskarkernerne rensede jeg for kød, lagde dem i et ovnfast fad og dryssede salt over, og pt står de i ovnen på 3. time. Jeg tror, de er klar om lidt. Glæder mig til at smovse dem i aften.

I dag ankom min Barry M neglelak "Blueberry ice cream". Den har jeg ventet lidt ekstra tid på, da firmaet først kom til at sende mig en forkert lak i stedet for den her, som jeg havde bestilt.





















Jeg har den på nu. Flot farve men jeg synes, lakken var lidt tykkere end andre lakker. Er det noget, der er generelt for Barry M lakker? Jeg håber, en af mine læsere kan informere mig om dette, da det er min første Barry M lak, så jeg har ingen anelse. Altså, den er ikke voldsom tyk, og den er fin nok at arbejde med... den er bare lidt tykkere end andre lakker.


3 kommentarer:

  1. Min kæreste var også til magic prerelease 2 gange i går (begge i Esbjerg), samt han er taget til Tønder i dag, for at være med i en 3.prerelease! Det er lidt skørt. Jeg har brugt tiden på lopper og ved symaskinen. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, hver vores hobbyer jo. ;-) De kan lide at lege med tryllepap (som min kæreste kalder det), og vi kan lide at lege med kreative input.

      Slet
  2. Jeg har en et par forskellige BarryM lakker, og synes det er lidt forskelligt hvor tykke de er. Min lyseblå turquoise (kan ikke lige stave) dækker først pænt v. 2. lag, hvorimod berry icecream allerede er rigtig fin ved første lag, trods den er en sart lyselilla.

    SvarSlet