torsdag den 13. september 2012

Fire nye Gosh

Jeg har købt nye lakker i dag. Fire Gosh og tre Miss Butterfly. Jeg kender ikke Miss Butterfly mærket og de har ingen navne så vidt jeg kan se, så jeg vil ikke blogge om dem lige nu. De skulle bare lige vises frem på det første billede sammen med mine nye Gosh lakker. Gosh lakkerne har til gengæld (som altid) navne. Fra venstre mod højre er det:
598 Bubble gum
541 Gasoline
010 Prima donna
540 Ocean













Før jeg viser farverne frem enkeltvis, vil jeg lige dele dagens historie omkring købet af disse lakker.

I Matas har de i denne uge tilbud på visse Gosh produkter, og neglelakkerne er i blandt. Tag 2 for 1's pris.
Jeg vidste hjemmefra, at jeg ville have Bubble gum, for den havde jeg set i Føtex i mandags. Da jeg stod ved standeren i Matas, kunne jeg ikke vælge mellem Gasoline og Prima Donna. Gasoline har ellers aldrig sagt mig noget, når folk har vist billeder af den frem, men da jeg så den i virkeligheden, ændrede jeg helt mening. Prima donna er en speciel edition lak, de har for tiden, og jeg manglede en varm mørk orange farve i min samling. Jeg vidste ikke rigtig, hvad jeg skulle vælge som den fjerde lak, så kæresten valgte Ocean til mig, da han synes, den var flot.
Jeg gik op til kassen, og her blev jeg meddelt at prisen var 180 kr. Dette er prisen, hvad tre lakker normalt vil koste (60 kr stykket), men pga tilbudet skulle jeg jo kun betale 120 kr (2 lakkers pris), og det informerede jeg ekspedienten om. Hun fandt tilbudet i reklamen, hvor der stod, at neglelakker var med i tilbudet med ordene "vælg mellem mange farver". En anden ekspedient kiggede også med. De blev hurtigt enige om, at det nok var speciel lakken Prima donna, som ikke ville gå ind til tilbudet i kasseapperatet. De gik begge ned til Gosh standeren og kiggede, og så kom de tilbage med en af de dårligste undskyldninger, jeg længe har hørt. De ville ikke sælge speciel lakkerne med i det tilbud, fordi der ikke hang et skilt direkte under dem omkring Gosh tilbudet. Problemet var så bare, at der heller ikke hang et skilt under de andre lakker. Der hang kun et skilt på hele hylden, og det var placeret under mascaraerne. Jeg valgte dog ikke at tage diskussionen op, når de var 2 mod 1 + jeg er meget konfliktsky, så jeg valgte kun at købe Bubble gum og Gasoline til at starte med.
Jeg marcherede derefter direkte ned i Matas nr 2, som ligger 200 meter væk fra den første. Ved deres Gosh stander var der ingen skilte overhovedet, så jeg forberedte mig lidt på en ny kamp omkring Prima donna lakken. Jeg tog den og Ocean med op, og ganske rigtigt: de gik ind til fuld pris. Jeg gjorde igen opmærksom på tilbudet. Hun bladrede i reklamen og fandt det, og ekspedienten ved siden af snakkede også lidt om, at det nok var speciel lakken, der ikke gik ind, men så skete det fantastiske: hun slog selv rabatten ind i kasseapperatet, så jeg fik tilbudet. Ingen brok, ingen problemer. Skønt!

Og nu skal de vises frem!

598 BUBBLE GUM
En lyserød som virkelig er indbegrebet af bubble gum, når den kommer på fingeren. Farven matcher navnet perfekt. Der skulle to lag til at dække. Desværre er mit kamera bare ikke enig i at vise farven korrekt frem, da den gør den lidt lysere, end den i virkeligheden er.















541 GASOLINE
En smuk mørkelilla med masser af sparkle i, når den kommer på. Dog en lidt tyndere lak, end jeg før har oplevet fra Gosh, men dette gør ingenting. Den er let nok at arbejde med, ligesom deres lakker plejer at være. Der skulle to lag til at dække.

 












010 PRIMA DONNA
En varm, mørk orange. Virkelig smuk efter min mening og bestemt bøvlet værd at skaffe. Jeg udbrød et lille sejrsjubel, da jeg så den på, for den er bare så langt flottede, når den kommer på neglen, end den er i flasken... og selv i flasken er den allerede utrolig flot. Der skulle to lag til at dække.

 
















540 OCEAN
En mystisk blå, i mangel af bedre ord. Jeg har ofte haft kigget på denne lak men hver gang ladet være med at købe den, da jeg troede, det nok ville være en af dem, som ser så spændende ud i flasken men så er vildt kedelig, når den kommer på. Jeg tog fejl. Jeg takker kæresten for at vælge farven til mig og få mig til at købe den, for den er rigtig flot. Der skulle kun et lag til at dække.

 

















Lige et par bonusbilleder for at flashe både negle og lakker lidt mere. ;-)


3 kommentarer:

  1. Jeg var igennem det samme cirkus i dag, men jeg er ikke konfliktsky, så jeg tog kampen op med det samme, og fik også mine lakker til halv pris, selvom det var de helt nye. Irriterende at de ikke ved bedre!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har socialangst, og derfor har jeg virkelig svært ved at tage konfrontationer. Det kan ske på en af mine gode dage, at jeg tager bladet fra munden, men i dag tænkte jeg bare, at jeg forsøgte i Matas nr 2 i stedet for. Jeg har det ikke godt, når jeg er nede i byen med alle de mennesker og vil jo egentlig helst bare hurtigst muligt ud af butikkerne og hjem til min trygge base igen.

      Slet
  2. Sikke nogle skønne farver(:

    Du er velkommen til at kigge forbi min give away, hvor man kan vinde en fin bordlampe(:

    http://kreaman.blogspot.dk/2012/09/give-away-nr-4.html

    SvarSlet