torsdag den 23. august 2012

30 dages challenge - dag 23: inspireret af en film

Jeg har brugt seks stykker tape pr finger og sammenlagt lige omkring 1½ time på at lave dagens look. Venstre lillefinger blev dog ødelagt, i det vi fik besøg af en vi kender med hendes hund, og hunden hoppede op i sofaen og stødte ind i min arm, mens jeg var ved at lave lillefingeren.

Jeg er en stor fan af gyserfilm, og mine yndlingsfilm er Nightmare On Elm Street serien. Der er syv film i alt. Alle omhandler de den døde barnemorder Freddy Krueger, som nu vender tilbage i børnenes drømme og slår dem ihjel på alle mulige tænkelige og utænkelige måder. Det lyder måske barskt, men det er faktisk gyserkomedier, og "børnene" er voksne skuespillere, som spiller store teenagebørn, så det er ikke så slemt, som det lyder. Filmene er faktisk utrolig morsomme, og Robert Englund spiller bare rollen perfekt. Det var derfor, jeg valgte at lade mig inspirere af disse film og male min negle stribede ligesom hans velkendte sweater, som han har på i alle filmene.

Inspiration

































Venstre hånd





















Højre hånd





















Farver brugt:
Tigeren - Rubin rød
L'oréal - 612 Green couture

3 kommentarer:

  1. Nå, så blev jeg da lidt klogere på de film. Jeg har aldrig set nogen af dem, så jeg troede "bare" at det var gysere, og var slet ikke klar over, at der var humor i dem også.
    Godt inspireret!!! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså, director/writer Wrs Craven er kendt for sine humoristiske gyserfilm. Der er meget stor forskel på gys. Der er jo alt lige fra de mere voksne gysere uden blod til de vildeste splatterfilm med indvolde og blod ud over det hele.

      Slet
  2. God idé med at lade sig inspirere af en film! Og rigtig fine negle :-D

    SvarSlet